31 Ekim 2011 Pazartesi

Fırında Patates

Frında patates,elma patates,kahvaltı için
MALZEMELERİ


4-5 Adet patates

Sıvıyağ

Pulbiber

Nane

Tuzot


YAPILIŞI


Patatesleri dilimleyerek doğrayın.Bir kabın içerisinde baharatlar, (baharatların ölçüsü isteğe bağlı) patates ve sıvı yağı iyice karıştırın. Fırın tepsisine yayarak yerleştirin. Fırında pişirin. Bu tarifi portakal ağacından alarak denemiştim. Evdekiler bu patateslere bayıldılar.

Çiğ Börek

ÇİĞ BÖREK YAPILIŞI
MALZEMELER


1 Bardak su

1 Çay kaşığı tuz

Alabildiği kadar un


İÇ MALZEMESİ


300 gr Kıyma

2 Kuru soğan

1 Çay kaşığı tuz

1 Çay kaşığı karabiber

1 Çay bardağı su


YAPILIŞI


Un, tuz, su ve un ile hamur hazırlanır. 20 dakika dinlendirilir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler hazırlanır. Daha sonra merdaneyle açılır. Diğer tarafta soğan rendelenir ve diğer malzemeler karıştırılarak içi hazırlanır. Hazırlanan içten açılan hamurların ortasına yerleştirilip kapatılır. Kenarları kesilerek kızgın yağda kızartılır.

Peynirli kurabiye

Peynirli kolay kurabiye yapılışı
MALZEMELER :
1 yumurta (sarısı dışına)
1/3 margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
kabartma tozu
tuz
1 çay bardağı peynir
maydanoz
dereotu
pul biber
YAPILIŞI:
Yumurta, margarin, sıvıyağ, yoğurt, kabartma tozu ve alabildiği kadar undan hamur hazırlanır. Kalan malzeme ilave edilir. Hamurdan parçalar alınıp yuvarlanır.175 derecede pişirilir.

Portakal Reçeli

Portakal reçeli nasıl  yapılır.
MALZEMELER
1 Kg portakal
1 Kg şeker
yarım limon suyu
YAPILIŞI
Portakalların üzerindeki turuncu kısmı ince olarak soyulur.Soğuk suya koyulup 5-6 kez kaynatılarak işlem tekrarlanır.Kaynatma işlemi bittikten sonra doğranan portakalların üzerine şekeri ilave edilir.Bir gece şeker ile bekletildikten sonra kaynarken limon suyu ilave edilir.Reçel kıvamına gelinceye kadar kaynatılır.

ıspanaklı Saç Böreği

SAÇ BÖREĞİ
MALZEMELER:
3 çorba kaşık yoğurt
2 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un
İçi için
2 adet kuru soğan
1 kaşık salça
yarım kilo ıspanak
YAPILIŞI:
Yoğurt,su,tuz ve un ile hamur yoğurulur ve bir süre dinlendirilir.Ceviz büyüklüğünde bezeler hazırlanır.Hazırlanan bezeler tabak büyüklüğünde açılır.Diğer tarafta soğan salça ve ıspanakla pişirilerek içi hazırlanır.Hazırlanan içten hamurların içine doldurulup kapatılır.Yağsız teflon tavada iki tarafıda kızartılarak hazırlanır.

Mobilya Seçimi

Evimizdeki salonlar eve geldiğimizde ilk girdiğimiz odadır,evlerin en önemli yeri salonlardır.salonlar evde yaşayan kişilerin ihtiyacını karşılayacak,gelen misafirleri rahat ettirecek şekilde döşenmelidir.

rahat etmenizi sağlayacak mobilyalar sizin de işinizi kolaylaştıracaktır,evinizde mobilya kalabalığı yapmayın,mobilya seçerken önemli detaylardan biriside salonunuzun büyüklüğüdür.nasıl mobilyalardan tarzdan hoşlanıyorsanız sizin amacınıza yönelik mobilya tercihleri yapın.

küçük bir salonunuz varsa iyi bir şekilde nasıl kullanacağınızı önceden düşünün.büyük salonlara her zaman mobilya seçimi daha rahat olur ama siz elinizdeki ölçüleri düşünün salonun ebatlarını.mobilyacalar çok farklı ihtiyaçlara göre farklı kondeptlerde mobilya üretimi yapıyorlar.siz hayallerinizden vaz geçmeyin hayalinize göre evinizi dekore edin,kural şu yalnızca evinize göre mobilya seçimi

Yemek Odası

Yemek odası mobilyaları,yemek odasi için harika dekorasyonlar,ister klasik ister modern sizin zevkinize mobilya ve yemek odası fikirleri,mobilya yada sandalyelerinizi değiştirmeden sandalye örtüsü dikerek bile onların havasını değiştirebilirsiniz.Kaliteli bir mobilyanın tasarımlarıda güzeldir,çeşitli tarzlarda yemek odası kreasyonları seçebilirsiniz.klasik yada antika mobilyaları seviyorsanız el işçiliğine bakın






30 Ekim 2011 Pazar

puf Marşmelov

Bu gün sizlere hani şu eti pufların içindeki yumuşak beyaz malzeme olan marşmelov(umarım böyle yazılıyordur) dan oluşan hafif ve harika bir tatlı tarifi vereceğim.
Daha sonra yaptığımda fotoğrafını koyacağım. Bazen sizlerle paylaşmayı unutuyorum ve fotoğraf çekmiyorum. Henüz alışkanlık haline getiremedim.
Malzemeler:
2 paket kremşanti
1 su bardağı süt
3 yumurta akı
1 çay bardağıtoz şeker
1 paket muzlu jöle
1 çay bardağı sıcak su
1 paket kakaolu bisküi
Hazırlanışı:
krem şantiler ve 1 su bardağı süt bir kapta çırpılır. Başka bir kapta ise 3 yumurta akı ve toz şeker beyaz kar haline gelene dek çırpılır. Üçüncü bir kapta ise muzlu jöle ve sıcaksu karıştırılıp eritilir.
Son olarak kakaolu bisküi robottan geçirilierek yarısı borcama dökülüp yayılır. Üç ayrı kaptaki malzemeler biraraya getirilip iyice karıştırılır. Bisküilerin üzerine dökülür. En son kalan parçalanmış bisküiler karışımın üzerine yayılır. Buzdolabında bir gece bekletilir ve kesilerek soğuk servis yapılır.
Hepinize afiyet olsun.

Duvar Stencil Boyama

Duvar  boyama da şimdi duvar stencil boyamalar çok moda,değişik resimleri ve desenleri kalıplarla duvarlarınıza boyama yapabiliyorsunuz,hazır satılan stensil kalıplarını bulabilirsiniz.duvarlarınıza hareket kazandırmak istiyorsanız sizlerde rahatlıkla yapabilirsiniz.pek çok model ve kalıpların bulunduğu bir sayfa  burdan









duvar stencil örnekleri için burdan kaynak
sizlerde duvar boyamaların nasıl yapıldığını görmek istiyorsanız kaynak

Sabunluk

bu sabunluknuş farklı ev aksesuarlarından,banyo aksesuarlarından hoşlananlar için farklı ve değişik,nezle olmuş sabunluk modeli,

Evinize farklı fikirler

Bugün biraz farklı tasarımlar,ev süslemeleri,işte gönlümüze göre fikirlerle devam edelim,evimizin farklı köşeleri için değişik düşünceler,bir abajur,bir şemsiye,kırlent ve sehpa bile o gün sizin ruh halinizle bütünleşip harika görüntüler yakalabilirsiniz evinizde





27 Ekim 2011 Perşembe

Yağlı boya resim nasıl yapılır

Yağlı Boya Resim Nasıl Yapılır

Kırlara yürüyüşe çıktığınızda, yağlı boya resimlere ilham kaynağı olacak pek çok manzarayla karşılaşırsınız. Yağlı boya, uygulanması zor bir malzemedir. Bu yüzden dış mekanda çalışmaları gerçekleştirmeniz zor olabilir. Bu manzaraları karakalem ile çalışarak ileride size referans olmalarını sağlayın.

Pek çok manzara gibi bu kır manzarası da sert kenarlar ve net şekiller içermemektedir. Yumuşak ve zarif hatlara sahip bu görüntü çoğunlukla, alacalı, açık tonlu ve kırık çizgilerden meydana getirilmiştir.

Yağlı boyaların çok yönlü yapısı
Doğa resimleri yapmak düşüncesi başta çok yıldırıcı gibi görünse de yağlı boyalar kullanıldığında çok kolaylaşacaktır. Yağlı boyalar, buradaki ağaçlı ve gölgeli yolda olduğu gibi doğanın tüm doku ve renklerinin yansıtılabilmesi için her türlü şekilde kullanılabilecektir. Kısaca, manzaralar, yağlı boyalarla ne tür uygulamalar yapılabileceğinin keşfedilmesi için harika bir fırsat sunar.

Resmin düzenlenmesi
Bir fotoğrafı esas alarak çalışmak özellikle de manzara ressamları için iyi bir başlangıç noktasıdır. Hava koşulları ya da ışık değişimlerinden etkilenmenizi engeller. Ayrıca bu sayede kış ortasında, güneşli bir yaz manzarası resmetmeniz de mümkün hale gelir. Fotoğrafın tıpatıp aynısını tuvalinize geçirmeniz gerekmez, neleri alıp neleri resmin dışında bırakacağınız tamamen sizin inisiyatifinize kalmıştır. Buradaki resim, sanatçıya, en ideal kompozisyonu yaratma fırsatı vermek için iki fotoğrafın bir araya getirilmesiyle oluşturulmuştur. Tüm bunların yanında gerçek manzara karşısında çalışmanın, resminize doğal bir hava katacağının da unutulmaması gerekir.

Kompozisyon ve mesafe
Genel bir kural olarak, herhangi bir şeyin resmi dikey ya da yatay olarak ikiye bölmesinden kaçınılması gerektiği kabul edilir. Ancak, zaman zaman kurallar çiğnenebilir, burada da sanatçı, kasıtlı olarak, bir ağacı resmin merkezine yerleştirmiştir. Resmi eşit olmayan iki parçaya bölen yol, izleyicinin gözünü merkezdeki ağaçtan alıp, resmin sağ üst köşesine yönlendirmektedir.
Pek çok manzarada, uzak bir mesafede bulunan objeler, önde yer alanlardan daha soluk ve mavimsi görünürler. Ön plandaki objeler net hatlara, güçlü renk ve tonlara sahip olurlar.
Uzak ve yakın arasındaki fark resimde de yakalanabilir ve bu resminize gerçeklik duygusu katar. Sanatçının burada yaptığı gibi, uzaktaki tarlalar, çitler ve ağaçları boyamak için beyaz ile mavi kullanın. Boyayı geniş ve basit fırça darbeleriyle uygulayın. Ön plandaki çalı ve bitkileri boyamak içinse, cesur tonlar ve güçlü darbeler kullanın. Şekillerin, puslu arka plan önünde net bir biçimde öne çıkmasına izin verin.

MALZEMELER
35 x 46cm boyutlarında bez tuval
Fırçalar: No.4 fırça, No.7 yassı, No.4 yuvarlak
Terebentin
Bez
8 tüp yağlı boya: Cadmium sarı, Ultramarine mavi, Cadmium kırmızı, Cerulean mavi, Ochre sarısı, Titanium beyaz, Burnt umber, Naples sarı

PÜF NOKTASI
KISITLI BİR KOMPOZİSYON

Kompozisyonunuzun sıradan bir fotoğraf kadrajı ile kısıtlanmasına izin vermeyin. Bir resim için fotoğraf çekerken farklı açılardan denemeler yapın. Böylece birkaç fotoğrafı bant ile birleştirerek panoramik bir görüntü elde edebilirsiniz.
1. Ana hatları oluşturun Eşit miktarlarda cadmium sarı ve ultramarine mavi içine katacağınız çok az cadmium kırmızı ile elde edeceğiniz karışımla,
4 numara fırçayı kullanarak resmin ana hatlarını kabaca oluşturun. Resmin ilk aşamasında bu nötr rengin kullanılmasının nedeni, biraz terebentinle sulandırılarak sıvı bir kıvam verilen bu haki tonlu boyanın, manzara içinde emilip, resim bittiğinde fark edilmez hale gelecek olmasıdır.
2.Koyu ve açık tonlu alanları belirleyin Yine 4 numara fırçayı kullanarak bazı temel renk bloklarını boyayın. Buradaki amaç tuvalde beyaz renk bırakmamak ve her tarafı açık ve koyu tonlarla kapamaktır. Ağacın üst kısmındaki koyu alanı, taslak için hazırladığınız karışıma bir parça cerulean mavi ekleyerek boyayın.

3. Karanlık bölgeleri geliştirin Rahat, gevşek fırça darbeleri ile ochre sarısı ve ultramarine karışımını ağacın altına, çalı çitlere ve ön plana ekleyin. Biraz ochre sarısı ve beyazla arka planı boyayın. Kalın boyaları bir bezle silin. Resmin canlı kalmasına dikkat edin. Bez parçasıyla boyayı silerek araba yolunda tekerlek izi çizin.

RESMİ GELİŞTİRİN
Resmin ana hatları ortaya çıktıktan sonra şimdi yapılacak şey, orta ve uzak plan üzerinde çalışarak resme derinlik katmak olacaktır.
4. Uzaklık hissi verin Uzak bölgeler mavi ile belirginleştirilmelidir. Arka planda detay olmayacağı için çok basit tutmalısınız. Cerulean mavi ile beyazı karıştırın ve bunu paletinizdeki yeşile ekleyin. 7 numaralı küt fırça kullanarak arka planda çizimler yapın.


UZMAN TAVSİYESİ
Yapraklı ağaçları boyamak
Ağacı boyadıktan sonra gökyüzünün rengiyle kenar kısımlarının üzerinden geçin. Bu sonradan ağacı boyamaktan daha kolay olacaktır.

5. Gökyüzünü boyayın 7 numaralı küt fırça kullanarak gökyüzünü boyayın. Bunun için soluk ve mid mavi ile beyaz ve cerulean maviyi karıştırın. Kısa fırça darbeleri kullanın. Alttaki açık rengin de ara ara gözükmesini sağlayın. Böylece bir iki bulutlu gökyüzü görünümü elde edersiniz.
6. Yeşillikleri belirginleştirin Ultramarine mavi, cadmium sarı ve biraz burnt umber kullanarak koyu bir gölge rengi hazırlayın ve No:4 fırça kullanarak ağacın iç kısımlarına sürün. Kısa küçük fırça darbeleri kullanın. Sonra, cerulean mavi, biraz sarı, beyaz karıştırarak mavimsi yeşil oluşturun. Dalların üst kısımlarına bu rengi uygulayarak yaprak salkımları yaratın. Ön planda çalı çitlerinin yanındaki çimenlere de bu rengi uygulayın.
7. Uzaktaki güneş ışığını gösterin Ochre sarısı, beyaz ve cadmium sarıyı karıştırın. No:7 fırça ile bu parlak sarı, rengi gün ışığı ile aydınlanmış bölgeye uygulayın. Karışıma biraz daha beyaz ekleyerek uzakta, ufuk çizgisine yakın bulunan çayırları boyayın.
8. Orta alanı boyayın Tekerlek izi pembe – bej bir renge sahip. Bu rengi elde etmek için naples sarı, beyaz ve cadmium kırmızıyı karıştırın. Bu renkle gelişigüzel şekilde yolu boyayın. Alttaki rengin yer yer gözükmesini sağlayın. Ağaçların gölgelerini boyamak için ultramarine mavi, burnt umber ve cadmium kırmızı ile beyaz kullanın.
İLERİ AŞAMALARKompozisyondaki tüm ton farklılıkları, çimlerin ve yeşilliklerin başlıca detayları, çeşitli fırça darbeleriyle belirginleştikten sonra, resmimiz aslında tamamlanmış durumda. Ancak ön plandaki bazı detaylarla resmin derinliğini ve ilginçliğini artırabilirsiniz.


9. Çitlerin üzerinden geçin Uzaktaki çitler bir tür odak noktası görevi görüyorlar ve kompozisyonun önemli bir parçasını oluşturuyorlar. Onları boyamaktansa bir bezi terebentine batırıp üzerinden geçin. Böylece tuvalin beyaz rengi ortaya çıksın.
10. Ön planı meydana çıkarın Burnt umber’a cadmium kırmızı ve ultramarine mavi katarak ön plandaki çiçekleri ve çimleri koyulaştırın. Bu gölgeli şekiller uzak ve orta planın soluk renkleri arasından kontrast oluşturarak ortaya çıkacaktır

11. Resmi değerlendirin Resimden biraz uzaklaşın ve eleştirel gözle bir bakın. Ön plana özellikle dikkat edin. Sonra orta plana ve geri plana bakın. Ön planın sol tarafı çok detaylandırılmış ve resmin geri kalanından kolaylıkla ayırt ediliyor. Ancak sağ taraf biraz daha güçlendirilmek istiyor.

12. Ön planı güçlendirin Şimdi ön plana biraz daha şekil çizmenin vakti geldi. Fotoğrafta böyle bir şey olmamasına rağmen resmi ilginçleştirmek için biraz daha detay katmamız gerekiyor. No:4 fırça kullanarak çalıları burnt umber, cadmium kırmızı ve ultramarine mavi ile karıştırın. Bu karışıma daha fazla kırmızı ve mavi ekleyerek pembe çiçekler yapın.

Bob Ross resimleri

bir zamanlar ekranlarda kabarık saçları ile resmi sevdiren harika bir ressam vardı,Bonus saçları ile harika resimler yapar ağaçlardaki kuşlarla sincaplarla konuşurdu.
                                        yağlıboya tablolar,yağlıboya manzara,oil paintings

                                             yağlıboya dağ manzaraları,resim,tablo,art,
8 dakikada gerçek sanacağınız kadar canlı tablolar yaptığına şahit olduğumuz ressam.. sevilesi insan.. hayvansever.. programlarına kedi kuş gibi hayvanlar getiren ve onlarla muhakkak eğlenen ("küçük hayvanları sevelim.."), fırçalarını tiner dolu kasede temizlerken sanki dünyanın en zevkli işini yapıyormuşçasına eğlenen ve gülümseyen inşaat mühendisliği bölümünü 3. sınıfta bırakıp mesleğine sarılan ressam.. mühendislik eğitimi almanın bakışaçısına ne kadar faydalı olduğunu tekrarlar durur.. fırçalarını ve spatulalarını kendisi yapar ne kadar kassak onun kadar seri ve rahat çizemememizin bir sebebi de budur.. resim tam bitmiş derken en olmayacak yere siyah bir çizgi çizen biz "hıh zıçtı tablonun içine" diye düşünürken resmi inanılmaz güzelleştirecek bir ağaç yapan, ağaçları yaparken "yapraklarımız ve dallarımız çok sık olmasın ki kuşlar yuva yapabilsin" diyen fırçanın tuvale her dokunuşunu farklı tasvir eden kendisinin düz saçlı versiyonu ressam bir erkek evladı olan, daha yazmaya devam etsem aklıma kim bilir hangi özelliklerinin gelmesiyle beni gülümsetecek sanatçı..