2 Ağustos 2011 Salı

Patatesli Mantı

Ramazan ayında değişik bir mantı tarifi sizlere.patatesli mantı tarifi
Malzemeler:


500g un

1 yumurta

tuz

su bardagin 4'te 3'u su


3 buyuk patates

1 buyuk kuru sogan

Karabiber

Tuz

Yarim tatli kasigi biber salcasi

Yarim fincan cicek yagi


100g tereyagi

4 buyuk sarimsak(havanda ezilmis)

1 yemek kasigi biber salcasi

Sosun fazlasini yapabilirsiniz,servis yaparken suslemek icin..




Yapilisi:


Patatesleri soyun tuz ile haslayin ve pure haline getirin.Diger yandan sogani kucuk kupler halinde kiyin ve cicekyaginda biber salcasi ile birlikte soteleyin.Tuz,karabiber ekleyin sonra karisimi patates puresi ile karistirin,sogumaya birakin


Ben hamuru ekmek makinasinda yogurdum tabi hamuru ellerinizlede yogurabilirsiniz.Hamur icin 1 yumurtayi,tuzu,suyu ve unu kullanin.


Kucuk yumurta buyuklukte bezeler yapin(bana boylesi kolay geldi).Iki bezeyi oklavanizla acin 1/2 milimlik kalinlikta(yani yapabildiginiz kadar ince veya nasil uygun gorurseniz).Actiginiz bezenin birine sogumus patates harcindan,parmaginizin ucuyla istediginiz miktarda aralikli bir sekilde koyun.Sonra diger hamuru uzerine yerlestirin,kare kalipla patateslerin uzerine basin ve unu tepsiye alin.Kenarlardan fazla olan hamuru tekrar ayni sekilde diger bezelerinizle uygulayin..


Itediginiz miktarda su kaynatin sonra mantilari 25 dakika pisirin.


Tereyagi eritin,sarimsaklari salcayla soteleyin.Ben biraz sulu yaptim mantiyi onun icinde hasladigim suyu biraktim(fazlaligina gore).Tereyagi sosunu haslanmis,sulu manti ile karistirdim,(tuzunu kontrol edin).Servise hazir yemegimiz, afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder