11 Ağustos 2011 Perşembe

Cevizli Kurabiye Tarifi

Kurabiye hangi çocuk sevmez,fındıklı,cevizli,pudra şekerli kurabiye tarifleri
ELMALI KURABİYE (Malzemeler)


- 2 su bardağı un

- 2 yemek kaşığı yoğurt

- 1 adet yumurta sarısı (beyazı dışına)

- 4 yemek kaşığı pudra şekeri

- 1 çaybardağı sıvıyağ

- 1 paket kabartma tozu

- 1 çay kaşığı vanilya tozu

- 1 çay bardağı haşhaş


İç Malzeme :


- 2 adet orta boy elma rendelenecek

- 1 çay bardağı kuru üzüm

- 1/2 çay bardağı dövülmüş ceviz

- 1 tatlı kaşığı tarçın


Yapılışı :


Önce bütün hamur malzemelerini karıştırıp ele yapışmayacak bir hamur yoğurdum ve hamuru dinlendirmek için 15 dakika beklettim. Bu arada iç malzemesini hazırladım. Rendelenmiş elmayı, üzümü ve cevizi bir tavada elmalar suyunu çekinceye kadar pişirdim. Pişen harcın içine tarçını karıştırdım. Daha sonra hamurdan cevizden biraz küçük parçalar koparıp, elimle açtım ve içine harçtan koyup top gibi elimde yuvarladım. Önce yumurta akına daha sonra hashaşa batırıp pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizdim. Önceden ısıtılmış 180°C fırında yaklaşık 40 dakika kadar üzeri kızarana kadar pişirdim.


FINDIKLI KURABİYE (Malzemeler)


- 3 su bardağı un

- 1 yumurta sarısı (beyazı dışına)

- 1 paket margarin (Hüner marka)

- 5 yemek kaşığı pudra şekeri

- 1/2 paket kabartma tozu

- 1 çay kaşığı vanilya tozu

- 1 çay kaşığı kadar muskat rendeledim

- 1 çay kaşığı zencefil

- Üzeri için 1 su bardağı file fındık


Yapılışı:


Fındık ve yumurtanın beyazı dışındaki malzemeleri karıştırıp ele yapışmayacak hamur yoğurdum ve 20 dakika dinlendirdim. Daha sonra ceviz kadar yuvarlaklar yapıp yumurta beyazına ve file fındığa batırıp tepsiye dizdim. Yaklaşık 20 dakika önceden ısıtılmış 180°C fırında pembeleşene kadar pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder