11 Ağustos 2011 Perşembe

Kremalı Baton Pasta

Kremalı baton pasta,
Malzemeler :


Pandispanya için:


- 4 yumurta

- 1 su bardağı toz şeker

- 1 su bardağı un

- 1/2 su bardağı mısır nişastası

- 1 paket kabartma tozu

- 1 çay kaşığı vanilya tozu


Yapılışı :


Önce yumurtalarının sarılarını ayırdım ve bir bardak şekerden iki parmak kadarını ekleyip mikserle iyice karıştırdım. Yumurta beyazlarını da içine çok az tuz koyup köpük olana kadar mikserle karıştırdım ve kalan şekeri azar azar ekleyerek çırptım. Neredeyse kek hamuru kıvamı alana kadar kadar beyazları mikserle karıştırdıktan sonra, mikseri en düşük ayara getirip yumurta sarılarını ekledim ve çok az karıştırıp, unu, nişastayı vanilya ve kabartma tozunu ekleyip tahta kaşıkla yumurta beyazını söndürmeyecek şekilde karıştırdım. Dikdörtgen mini fırın tepsime pişirme kağıdı serip üzerine karışımı ekledim. Her tarafa eşit şekilde yayıp önceden ısıtılmış 175°C fırında 20 dakika kadar pişirdim. Pişene kadar fırının kapağını açmadım ve üzeri kabarıp kızarınca fırını kapattım. Pandispanyam soğuduktan sonra streç filmle sarıp buzdolabına kaldırdım. Dinlenince kesimi kolay oluyor diye bir gün önceden hazırladım.


İç krema :


- 1 paket labne peynir (Yörsan kullandım)

- 200 gr. krema (sek kullandım)

- 200 gr. beyaz çikolata

- 1 kase kadar ahududu


Pandispanyayı ıslatmak için :


3 yemek kaşığı ahududu reçeli suyu ve 1 su bardağı kaynamış su


Yapılışı :


Kremayı kaynama derecesine gelmeden ocaktan alıp içine doğradığım beyaz çikolataları koydum ve çikolatalar eriyene kadar karıştırdım. Oda sıcaklığında kremayı soğutup içine labne peyniri ekledim ve mikserle karıştırdım. Dinlenmiş pandispanyamın üzerini traşladım ve diktörtgen üç eşit parçaya ayırdım. Pasta altığıma ilk katı koyup, ıslatmak için ahududu reçelini su ile sulandırarak ilk kata sürdüm. Üzerine krema sürüp ahududulardan serpiştirdim. Diğer katı koyup aynı işlemi yaptım. En son katı koyup sadece sulandırılmış ahududu reçeli ile ıslattım. Pastayı dinlenmesi için dolaba kaldırdım ve dış kremasını hazırladım.


Dış Krema Malzemeler :


- 200 gr. krema

- 150 gr. pudra şekeri

- 100 gr. beyaz çikolata

- 1 çay kaşığı vanilya

- 200 gr. file fındık

- Üzerini süslemek için arjantin boncukları ve bir miktar rendelenmiş beyaz çikolata


Yapılışı :


Kremayı pudra şekeri ile karıştırdımm ve içine erittiğim çikolatayı ekledim. Bu karışımı biraz dolapta dinlendirip pastanın her yanını kapladım. Yanlarını file fındık ile süsleyip, üzerini rendelenmiş çikolata ile süsledim. Dolapta en az 4 saat dinlendirdikten sonra servise hazır hale geldi.
yaş pasta,yas pasta nasıl yapılır,pandispanya,kek,çikolata,krema

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder