11 Ağustos 2011 Perşembe

Organik Kurabiye


ORGANİK KURABİYE Malzemeler:


- 2 su bardağı un (Karahan un kullandım)

- 1 adet yumurta sarısı (beyazını üzerine kullandım)

- 1 su bardağı esmer şeker

- 1 su bardağı zeytinyağ

- 1 su bardağı dövülmüş ve kavrulmuş fındık

- 1 çay bardağı susam


YAPILIŞI :


Fındık, susam ve yumurta beyazı dışındaki bütün malzemeleri karıştırıp, ele yapışmayacak hamur yoğurdum ve 20 dakika dinlendirdim. Daha sonra kalıpla kesip pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizdim. Üzerine yumurta beyazı sürüp, bazılarına fındık bazılarına da susam döktüm ve önceden ısıtılmış 185°C fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.
SOSLU KURABİYE Malzemeler :
- 2,5 su bardağı un
- 1 adet yumurta sarısı
- 1 paket kabartma tozu
- 125 gr. margarin
- 1/2 çay bardağı süt
- 5 yemek kaşığı pudra şekeri
- 1 çorba kasesi karışık kuru tropikal meyva
- 1 çay kaşığı zencefil
Sos için :
- 100 gr. acı çikolata
- 50 gr. krema
- 1/2 çay bardağı hindistan cevizi
YAPILIŞI :
Hamur malzemelerinin hepsini karıştırıp ele yapışmayan hamur yoğurdum. Bu hamuru da 20 dakika dinlendirdim. Daha sonra yuvarlak toplar yapıp pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizdim. Önceden ısıtılmış 185°C fırında yaklaşık 20 dakika üzerleri pembeleşene kadar pişirdim. Fırından tepsiyi çıkarıp, oda sıcaklığında kurabiyeleri soğumaya bıraktım. Bu arada sosu hazırlamak için 50 gr. kremayı bir kaba koyup kaynamadan ısıttım. İçine çikolataları doğradım ve çikolatalar eriyene kadar karıştırdım. Daha sonra kurabiyeleri alıp sosa batırdım, üzerlerini hindistan cevizi ile süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder