11 Ağustos 2011 Perşembe

Cheeskek

Cheese KEK
Malzemeler :


Tabanı için;


- 1 paket eti burçak büisküvi

- 100 gr. tereyağ


Bisküvileri blenderda toz haile getirdim ve erittiğim tereyağını karıştırıp, bisküvilerle tereyağını karıştırdım. Kalıbıma kaşık yardımı ile iyice yaydım ve tabanı hazırlamış oldum.Üzerini hazırlamak için kalıbı buzdolabına koydum.


Üzeri için;


- 500gr. labne peynir

- 200 gr. krema

- 3 yumurta

- 1 yemek kaşığı un

- 1,5 yemek kaşığı mısır nişastası

- 1 su bardağı toz şeker

- 1,5 çay kaşığı vanilya tozu


Yumurta ve vanilya hariç bütün malzemeleri derin bir kaba koyup mikserle karıştırdım. Yumurtaları tek tek koyup karıştırdıktan sonra vanilyayı ekledim ve çok az karıştırıp, buzdolabında beklettiğim tabanı çıkarıp üzerine döktüm. Önceden ısıtılmış 160°C fırında 60 dakika pişirdim. Çatlamaması için fırının kapağını hiç açmadım. (Üzeri hafif kızarınca ya da fırını hafif sallayıp, kalıptaki malzeme çok az oynuyorsa piştiğini anlayabilirsiniz.) Fırının kapağını açmadan soğumasını bekledim ve daha sonra fırından çıkardım.


Sos olarak;


1 çorba kasesi böğürtleni 1 su bardağı şeker ile reçel yapar gibi kaynattım. Kaynayan sosun içerisine 1 tatlı kaşığı kadar limon sıktım ve biraz daha kaynatıp ocaktan aldım. Hafif ılıyınca cheese kekin üzerine fırça ile sürüp dolaba kaldırdım. Cheese kek bekledikçe daha güzel oluyor, servis yapmadan en az 5-6 saat bekletmek gerekiyor.
KOLAY PASTA,PASTA,PASTA TARİFLERİ,BÖREK,HAMUR İŞLERİ,PASTA YAPIMI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder