11 Ağustos 2011 Perşembe

Cheese Kek-1

FIRINDA CHEESE KEK
Artık cheese kek yapımınıda başladım. Yaz mevsimi fırınlanmış cheese kek yapmak istiyorum sanki daha kolay.İçinde çiğ yumurta kullanılan cheese kekleri çok sağlıklı bulmuyorum, 

Malzemeler:


- 1 paket eti burçak bisküvi (taban için)

- 100 gr. tereyağ (margarinde kullanılabilir)

- 3 adet yumurta

- 500 gr. labne peynir

- 200 gr. krema

- 2 çorba kaşığı un

- 1 su bardağı toz şeker

- 1 tatlı kaşığı vanilya tozu

- 1 su bardağı file badem

- 1 çay bardağı kayısı marmelatı


Yapılışı :


Bisküviyi rondoda toz hailne getirdim ve 100 gr. tereyağını eritip, ikisini iyice harmanladım. Kelepçeli kalıba koyup, kağığın tersi ile düzledim. Kalıbı diğer malzemeleri hazırlayana kadar buzdolabında beklettim. Labne peyniri şeker ile iyice karıştırıp kremayı ve unu ekledim, tekrar mikserle karıştırdım. Yumurtaları tek tek koyup karıştırdım ve içine vanilyayı koyup biraz karıştırdım. Fırını 175°C ye getirip ısınmasını bekledim. Dolapta beklettiğim kalıbı çıkarıp üzerine peynirli karışımı döktüm ve ısınmış fırında yaklaşık 1 saat pişirdim. Fırının kapağını hiç açmadım ve piştikten sonrada ılıyana kadar açmadım. Zaten fırını hafif sallayınca cheese kekin ortası sallanacak, piştiğini böylede anlayabilirsiniz. Soğuyan cheese kekin üzerine kayısı marmelatını tekrar kaynatıp fırça ile sürdüm. File bademler ile de süsledim. Dolapta birgün beklettim, bekledikçe tadı daha iyi oluyor
cheese kek,cheese kek yapımı,kek,kolay pasta,nasıl yapılır,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder