11 Ağustos 2011 Perşembe

Meyveli Kurabiye

Meyveli kurabiye tarifi
Malzemeler :


- 2,5 su bardağı un

- 1/2 su bardağı nişasta

- 250 gr. oda sıcaklığında margarin (Hüner marka)

- 1 adet yumurta sarısı (Beyazı üzerine)

- 1 su bardağı pudra şekeri

- 1 paket kabartma tozu

- 1 çay kaşığı zencefil

- 1 çay kaşığı vanilya tozu

- Kürdan ucu ile sarı gıda boyası

- Üzeri için kuru meyva


Yapılışı :


Kuru meyva hariç bütün malzemeleri karıştırıp ele yapışmayacak bir hamur yoğurdum. 20 dakika kadar dolapta hamuru dinlendirdim. Dinlenmiş hamuru 5 mm. kalınlığında açıp kalıpla şekil verdim. Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizip, üzerine yumurta beyazı sürdüm ve kuru meyvalar ile süsledim. Önceden ısıtılmış 185°C fırında yaklaşık 20 dakika kadar pişirdim. Ben bazılarının üzerine kuru meyva yerine susamda serptim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder