11 Ağustos 2011 Perşembe

Haşhaşlı Kurabiye

Haşhaşlı kurabiye denedinizmi çok güzel oluyor,denemenizi tavsiye ederim,
Malzemeler :


- 2,5 su bardağı un

- 1 paket margarin (Hüner kullandım)

- 1 paket kabartma tozu

- 1 yumurta sarısı (Beyazını üzerine kullandım)

- 1 limon kabuğu rendesi

- 1 yemek kaşığı limon suyu

- 5 yemek kaşığı pudra şekeri

- 1 çay kaşığı vanilya

- 1 çay bardağı kadar haşhaş tohumu

- Üzeri için kuru meyvalar



Yapılışı :


Kuru meyva haricindeki bütün malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur yoğurdum. Buzdolabında 20 dakika dinlendirdim ve kalıpla kesip, üzerlerine yumurta beyazı sürüp, kuru meyvalar ile süsledim. Önceden ısıtılmış 180°C fırında 20 dakika kadar pişirdim. Kalıbım ince olduğu için 20 dakika pişirme süresi yeterli oluyor, daha kalın kalıp kullanılacaksa süre uzayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder