20 Ekim 2011 Perşembe

Pekmezli Un Helvası

Annemin verdiği tarifi yarım ölçü pişirdim ve içine daha önceden bu işin ehlilerinin yaptığı gibi pekmez kattım, pekmez un helvasına çok yakışıyor ve tadını daha da güzelleştiriyor… Annemde pekmezi göz kararı koyduğu için esas tarifte yoktu bende biraz göz kararı yaptım.Tarifin yarım ölçüsüyle resimde gördüğünüz kadar helva oldu… Ne yazık ki süsleme için zaman ayıramadım, çünkü pişen helvayı şekillendirip, resmini çekene kadar ancak bekleyebildim :) Biraz uğraştırıcı bir tatlı olsa da sonuçta kesinlikle verilen emeğe deyiyor…

 * Benim kullandığım ölçüler: 1/2 su b. un, 1/2 su b. su, 1 su b. şeker, 3 yemek kaşığı pekmez, 1/3 su b. Süt, 150 gr tereyağı
Malzemeler:
  • 3 su bardağı un,
  • 3 su bardağı şeker,
  • 3 su bardağı su,
  • 1 paket margarin veya tereyağı,
  • ½ su bardağı süt,
Hazırlanışı:
Öncelikle şerbetini hazırlamak için tencereye su, şeker ve pekmezi ekleyip, şekerler iyice eriyene kadar kaynatın ve altını kapatıp ılımasını bekleyin.
Helva için; tencerede margarini veya tereyağını (karışıkta kullanabilirsiniz) erittin üzerine unu ekleyip, kısık ateşte, un iyice koyulaşana kadar kavurun, kavurma işlemi bitince ılımış şerbeti yavaş yavaş kavrulmuş una ekleyin ve toplanmaması içinde bir yanda karıştırmaya devam edin. Kıvama gelene kadar yani iyici suyunu çekene kadar kavurmaya devam edin ve altını kapatın.
Resimdeki gibi şekil vermek için 1 yemek kaşığı helvayı iki yemek kaşığını birbirine paralel üst üste koyarak şekillendirip servi tabağına dizin, isterseniz üzerine tarın ve fındık ekleyebilirisiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder