23 Ekim 2011 Pazar

Damla sakızlı pasta

sakıslı rulo yaş pasta
Malzemeler:
  • 125 gr margarin,
  • 1 su bardağı un,
  • 750 ml süt,(1lt'den 1 su bardağı eksik kullandım)
  • 2 adet damla sakızı, (4-5 adet kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker,
  • 1 paket vanilya,
  • 1 paket kakaolu pötibör,
  • 1 su bardağı ince dövülmüş ceviz,
  • 1 su bardağı irice dövülmüş ceviz,
Hazırlanışı:

Tencerede 125 gr margarini eritip, unu ekledim ve iyice kavurdum. Sürekli karıştırarak 750 ml sütü ekledim. (Topaklanmalar olursa korkmayın karıştırdıkça açılıyor ama isterseniz ara sıra mikser ile de karıştırabilirsiniz.) Süt kaynar kaynamaz damla sakızını, toz şekeri ve 1 paket vanilyayı ekleyin ve muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Muhallebiyi ocaktan indirip mikserin en yüksek hızında 15 dakika karıştırın. (Karıştırma süresi 15 dakikanın altında olmaması kıvamın tutması için önerilmiş). Kakaolu bisküviyi mutfak robotunda un haline getirdim. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip üzerine bisküviyi onunda üzerine muhallebiyi yaydım. Bir kaşık yardımıyla boşlukları kapattım. (Kaşığı ıslatarak kullanırsanız muhallebinin yapışmasını engelleyebilirsiniz). İnce dövülmüş cevizi serptim. Dolapta 1-2 saat dinlendirdikten sonra yağlı kağıt yardımıyla sararak rulo yapın. (Eğer sıcakken sarmaya çalışırsanız rulo haline gelmiyor) Rulonun bitim yerine ufak bir merdane yerleştirerek ruloyu sağlamlaştırdım ve tekrar dolaba koydum. Birkaç saat daha dinlendirdikten sonra üzerine iri çekilmiş ceviz serperek servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder