23 Ekim 2011 Pazar

Reçelli Kurabiye

harika görüntüsü ile iştah açan bu lezzetli kurabiye benim favorilerim arasında, tariften çok fazla kurabiye çıktığı için kalanını reçelli ya da reçelsiz dondurucuya atıyorum ve ani bir misafirde rahat ediyorum…
Tarifte kurabiyeler fındık parçalarına batırıldıktan sonra reçel ekleniyordu, ben değiştirdim ve fındık parçalarını içine ekleyip, üzerine pudra şekeri serptim gerçekten böylede güzel oldu. Yağ oranı biraz çok bu yüzden ikinci seferden itibaren ben azaltarak kullanmaya başladım. Kurabiye pişerken üzerinde çatlaklar oluyor ama merak etmeyin güzelliğinden bir şey kaybetmiyor. Pudra şekeri ile de rötuşlanınca işlem tamamdır…
Farklı renkteki reçeller ve sarelle kullanarak da servis tabağında güzel bir görünüm oluşturabilirsiniz. Mesela; vişne reçeli, kayısı marmeladı ve sarelle ile üç farklı renkte kurabiye masada çok hoş görünüyor. Ama sadece tek çeşitte bile albenisi yerinde bir kurabiye zaten merak etmeyin… :)
Malzemeler:
  • 3 su bardağı un,
  • 1 yumurta,
  • Yarım paket tereyağı, (1/4 paket margarin kullandım)
  • 1 çay bardağı yoğurt,
  • 1 çay bardağı toz şeker, (1 çay bardağı pudra şekeri kullandım)
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 1 paket vanilya,
  • ½ su bardağı kırılmış fındık
Üzerine: Ahududu veya vişne reçeli ve pudra şekeri,
Hazırlanışı:
İç malzemelerini karıştırıp, yoğurarak elde ettiğiniz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak minik toplar yapıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklarla dizin. Kurabiye şekli vermek için ortalarına parmağınızla ya da pet şişe kapağıyla bastırıp, reçeller için uygun çukurlar oluşturup, önceden ısıtılmış fırında 180C'de pişirmeye başlayın. Kurabiyeler kabarmaya başlayınca çukurlar kapandığından, pişmenin ortalarında işlemi tekrarlayın. Üzerleri hafifçe pembeleşene kadar pişirilen kurabiyeler soğuduktan sonra çukurlara 1 çay kaşığı reçel, marmelat veya sarelle ekleyip kenarlarına pudra şekeri ekledikten sonra servis tabağına alabiliriz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder